خانه / مقالات / جادو و جادوگری / جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 1

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 1

مطالعه، فهم و دانستن این مضمون، برای هر مسلمان، بی نهایت مهم، ضروری و واجب است. با فهم کافی در مورد سحر و جنیات، مسلمان میتواند، وسایل زندگی سالم و عاری از گناه را برای خود و خانواده اش فراهم سازد.

با فهم درستِ عالم جنیات و شیاطین، مسلمان بر معانی عمیق آیات قرآن کریم و احادیث مبارک پی برده، ارتباط مستقیم عبادات را به شیوۀ درست آن با دوری از منکرات، درک میکند.

هر مسلمانی که در مورد عالَمِ جنیات و شیاطین بداند، به نحو احسن بر عباداتش پابندی نموده، از گناهان فرار میکند، مگر متأسفانه اکثریت، در این مورد معلوماتی ندارند، و همین است که کمر گناه را محکم بسته اند و بر منکرات چسپیده اند.

 تاريخچه سحر:

در باره آغاز سحر و ساحري بحثهاي فرواني شده است؛ از كتيبه ها، تصاوير، علايم و اشياي كه از حفاري هاي با ستانشناسي بدست آمده است، چنين بر مي آيد كه سحر و ساحري از زمانهاي خيلي قديم در ميان مردم رواج داشته است و آن را مورد استفاده قرار مي داده اند. از بررسي تاريخ به اين نكته پي مي بريم كه اهل بابل از نوابغ اين فن بوده اند. انسانها در دوران بعثت پيامبران بر اثر دعوت آنها از جادو و جادوگري اعراض نموده و به خداوند، خالق و مالك كاينات، ايمان و اعتماد پيدا مي كردند، اما با رحلت پيامبران و گذشت زمان و بر اثر هجوم مشكلات، در دام اوهام و خرافات افتاده و بعضاْ به جادو گران رجوع مي كردند.

در عصر موسي علیه السلام سحر و ساحري در حد گسترده و وسیعي رواج داشت، به گونۀ كه مردم آن زمان اشتغال به اين فن را از كمالات مي پنداشتند. مردم جاهل براي دفع مشكلات و ضرر و گزند ديگران به ساحران روي مي آوردند، حتي پادشاهاني همانند فرعون مصر براي بقاي حكومت و حفاظت تخت و تاج خود به جادوگران متوسل مي شدند. نكتۀ ديگری كه قابل توجه است، اين است كه از زمان نوح عليه السلام، انسانهاي بي ايمان، پيامبران را به جادوگري متهم مي كردند و اين تهمت تا زمان پيامبر اکرم صلی الله علیه و سلم ادامه داشت .

الله تبارك و تعالي مي فرمايد :{كَذَلِكَ مَا أَتَى الَّذِينَ مِن قَبْلِهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا قَالُوا سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ}. ذاريات: 52

همينگونه (كه اينان شما را تكذيب مي دارند) هيچ پيغمبري به سوي مردم پيش از ايشان نرفته است، مگر اينكه گفته اند: او جادوگر يا ديوانه است.

الله سبحانه و تعالی از بین تمام مخلوقاتش انسان را برای کرامت برگزید و استعدادهای مختلفی را در فطرتش نهاد که مهمترین شان عقل و بصیرت است و بدین سبب انسان را مکلف نمود تا با عقل و بصیرتش عظمت و جلال و مشاعر ذات یکتایش را درک نماید، اما مسلم است که انسان به عقل تنها نمیتواند تمام قوانین و کلیات را دریابد، لذا دین و کتابهای آسمانی را نازل فرمود تا برای بدست آوردن حقایق، عقل را یاری کند، خداوند میفرماید:

﴿نُّورٌ عَلَىٰ نُورٖۚ يَهۡدِي ٱللَّهُ لِنُورِهِۦ مَن يَشَآءُ﴾ [النور ۳۵].

نوري است بر فراز نوري! خدا هر كه را بخواهد به نور خود رهنمود مي‌كند.

و میفرماید:

﴿وَمَن لَّمۡ يَجۡعَلِ ٱللَّهُ لَهُۥ نُورٗا فَمَا لَهُۥ مِن نُّورٍ﴾ [النور ۴۰].

و كسي را كه خدا نوري بهره او نكرده باشد ، او نوري ندارد.

لیکن انسان تا جایی میتواند از عقل استفاده نماید که مخالف با نقل (قرآن و احادیث صحیحه) نباشد، اگر در بعضی از مسائل بظاهر عقل با نقل مخالف بود نقل در مقابل عقل پذیرفته میشود، زیرا عقل از درک همه مطالب عاجز است. البته بعضی به عقل شان زیاد اعتماد نموده تا جایی که آیات و روایات صحیحه را در مقابل عقل رها میکنند.

جادو نیز یکی از آن مواردی است که به ظاهر بعضی عقول آن را انکار میکند، در حالی که الله سبحانه و تعالی آن را به عنوان آزمایش و یا عقوبت بعضی بندگان بوجود آورده و از زمانهای قدیم ثابت شده، و قبل از اسلام و بعد از اسلام همچنان در بین ملل مختلف جهان باقی است. مشکل اینجاست که بعضی از افرادِ شیاد، خود را در لباس روحانیت درآورده و با ادعای طریقت، با مکرهای متفاوت و حیله های مختلف مسلمانان مخلص را میفریبند، اموال شان را غارت، عقاید شان را فاسد و دینداری شان را تباه میکنند. بنابراین، بر هر مسلمان لازم است که با انواع و اقسام مختلف جادو آشنایی کامل داشته باشد تا طعمه شیادان مکار نگردد.

این مرض، یکی از خطرناک ترین امراض شیطانی است که در هر خانه و کاشانۀ تار و پودش لانه کرده، زندگی ها را تباه و برباد داده، باعث کدورت ها، طلاق ها، قتل ها و حتی شیوع امراض میشود؛ و در این جای شکی نیست که همۀ این بدبختی ها و مصیبت ها توسط انسانها، بالای انسانها با استفاده از قدرتِ جنیاتِ شریر (شیاطین) که همانا قدرت (نامرئی) بودن آنها است، پلان گذاری و تطبیق میشود. جنیات، همانند انسانها، خوب و بد، مسلمان و کافر، گبر و بت پرست، مؤمن و گنهکار دارد و به طبقات مختلف تقسیم شده اند که در بخش های بعدی به شرح مفصل آن، بر اساس قرآن و سنت میپردازیم. جنیات شریر و بدکار، بنام شیاطین یاد میشوند، و آنها به اذن الله تعالی میتوانند از قدرت نا مرئی بودن شان سوء استفاده کرده، در جسم انسانها نفوذ کنند و از هر آنچیزی که انسان تغذیه میکند، تغذیه و امرار حیات کنند، و بر افکار، احوال، و روحیات انسانها تأثیر اندازند.

اسلام یعنی تسلیم شدن، و مطیع شدن در برابر فرمانها و دستورات الله سبحانه و تعالی است، و کسی که اسلام را قبول داشته باشد و به آن عمل کند به او مسلمان میگویند. دین اسلام به این علت به این اسم نامیده شده که هر کسی که آنرا قبول کند و وارد این دین شود در واقع تسلیم فرمانهای الله تعالی و پیامبرش صلی الله علیه و سلم شده است. بدبختانه، بعضی امور شیطانی اکثراً میان زنان پیر و جوان، دختران، و بعضی مردان بدبخت، در جامعهٔ ما رائج است که مغایر دستورات الهی و ارشادات نبوی است.

عدم موجودیت دولت مرکزی مسلمان و جامعهٔ ملوث به رشوت و دروغ، نداشتن علم و آگاهی، جهل نسبت به حقیقت اسلام و محاسن دینی، عدم توجه به قرآن کریم و کمبود مُربی هایی که دارای علم و توانایی بر شرح حقیقت اسلام باشند و بتوانند محاسن دین را بیان کنند و اهداف آن را توضیح دهند و خیری را که اسلام در دنیا و آخرت به دنبال دارد به صورت مشروح بیان کنند، باعث رشد این اعمال شیطانی و ایجاد هرج و مرج در خانواده ها شده است.

جادو و سحر وجود دارد و حقیقت است، و حتی مسلمانِ معتقد به الله تعالی و قیامت نیز ممکن است جادو شود، چنانچه قرآن می‌فرماید:

«إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ وَلَا یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَی»[طه ۶۹].

کارهایی که جادوگران کرده اند، نیرنگ و جادو است و جادوگر هرکجا برود پیروز نخواهد شد.

و می‌فرماید:

«أَتقُولُونَ لِلْحَقِّ لَمَّا جَاءکُمْ أَسِحْرٌ هَذَا وَلاَ یُفْلِحُ السَّاحِرُونَ». یونس ۷۷.

آیا به حق (معجزاتی) که به سوی شما آمده است، سحر می‌گوئید؟! آیا این معجزات جادو است؟! به هرحال جادوگران پیروز نخواهند شد.

و این آیات بیانگر آن هستند که جادو، و جادوگری حقیقت دارند هرچند که راه آنها راه شیطان است.

 

ادامه دارد…

نوشته: احمد عارفی

منبع: سایت دعوتگر

ویراستار: سایت اصلاح نت

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 6

دلایل جن زدگی و سحر بخش ششم: همانطوری که گفته آمدیم، در بعضی حالات سحر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *