خانه / مقالات / جادو و جادوگری / جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 15

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 15

راه های علاج گشودن و باطل کردن سحر

بخش پانزدهم:

  گشودن سحر:

جادو مانند بقيه امراض هم نوعي مرض و بلا است كه انسان دچار آن مي شود و عوارض آن از امراض جسمي بيشتر است كه حتي گاهي به هلاكت انسان منجر مي گردد. پس همانطوري كه تداوي بقيه امراض جايز است مداواي سحر هم درست و مشروع است. پيامبر اكرم  صلي الله عليه وسلم فرموده اند: ‹‹إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ حَيْثُ خَلَقَ الدَّاءَ خَلَقَ الدَّوَاءَ فَتَدَاوَوْا››(مسند امام احمد و غیره کتب حدیث)

خدايي كه مرض را بوجود آورده است دوا و معالجه اش را هم آفريده است، پس خودتان را معالجه کنید.

گشودن سحر كار خطرناكي است، افراد كمي قادر به انجام آن هستند و در اين ميان كساني هستند كه صلاحيت اين كارا ندارند و با حيله گري مكر و فريب مال حرام را جمع آوري مي كنند و سر انجام خود را به هلاكت مي اندازند. كساني كه عمل گشودن سحر را انجام مي دهند بايد متصف به اين صفات باشند:

 

  1. قولا وعملا موحد باشند
  2. از محرمات و معاصي دوري كنند
  3. پايبند مستحبات باشند
  4. علم و دانش و مهارت اين كار را داشته باشند
  5. افراد متقي و پرهيزگار باشند
  6. جرأت و شهامت داشته باشند
  7. فروتن امين و متاهل باشند
  8. هدفشان جمع آوري مال از افراد ضعيف الايمان نباشد  
  9. توانا و قادر باشند كه خود را از ضرر سحر حفظ نمايند.

 

دلايل باطل كردن سحر:

گشودن سحر را بعضي از علما حرام ميدانند واز حديث سنن ابو داود استدلال مي كنند:

سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم عَنِ النُّشْرَةِ فَقَالَ «هُوَ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ».

در مورد گشودن سحر از پيامبر سوال شد، پيامبر پاسخ دادند: گشودن سحر از كارهاي شيطان است. سنن ابی داود و کتب حدیث دیگر.

در توضيح حديث «النُّشْرَةِ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ»، ابن حجر مي فرمايد: حكم گشودن سحر به هدف شخصي كه سحر را مي گشايد، بستگي دارد. اگر نيتش خير باشد پس گشودن سحر درست و خوب است و اگر نيتش شر باشد خوب نيست. ( فتح الباري  10/191 احياء التراث العربي )

 علما گشودن سحر را توسط جادوگران و كاهنان كه ابطال آن اعمال خلاف شرع مرتكب مي شوند جايز نميداند، چونكه اين افراد با كشتن حيوان و استمداد از شيطان و جن ها و ارتكاب گناهان كبيره باعث گمراه كردن مردم و تحريف حقايق و متزلزل ساختن عقايد افراد ساده لوح مي شوند. اما علاج سحر با آيات قرآني و ادعيه مباح و توسط كسي كه داراي عقيدهء صحيح و پايبند احكام شرعي است اشكالي ندارد. زيرا وقتي لبيد ابن الاعصم یهودی پيامبر را سحر كرد جبرئيل علیه السلام از محل سحرها پيامبر را باخبر كرد، پيامبر صلی الله علیه و سلم به علي و طلحه رضي الله عنهما دستور دادند تا سحرها را از چاه ذروان بيرون كرده بیاورند و سپس سوره هاي معوذتين را برگره ها خوانده و گره ها یکی پس از دیگری گشوده شدند و سحر باطل شد و پيامبر صلی الله علیه و سلم احساس سبكي و راحتي نمودند. بخاري : 4/32 شماره حديث : 5763 دار الكتب.

در صحيح مسلم آمده است كه پيامبر فرمودند: «لاَ بَأْسَ بِالرُّقَى مَا لَمْ يَكُنْ فِيهِ شِرْكٌ». دعا و تعويذي كه  مشتمل بر شرك نباشد اشكالي ندارد. مسلم :4/19

 

علاجِ سحرِ تفریق:

یکی از بزرگترین خرافات و انحرافاتی که امروزه در جامعۀ ما رواج پیدا کرده و باعث شده تا انسان های فرصت طلب و شیطان صفت از جهالت و نادانی مردم سوء استفادۀ زیادی بکنند مسئلۀ دعا نویسی و سحر است.

عدۀ از دین فروشان، با کنار گذاشتن قرآن و سنت در خدمت شیطان و سپاه وی قرار گرفته اند و برای به دست آوردن بضاعتِ ناچیِز دنیا شب و روز در تلاشند تا با نوشتن طلسم و تعویذات، مردم را در دام سحر گرفتار نمایند. بدتر از آن اینکه، مردم برای ابطال این سحر و جادو مجدداً به سراغ همین انسانهای شیطان صفت مراجعه می کنند و آنها هم با نوشتن تعویذات و طلسم های شیطانی و توسل جستن به شیاطین و تقرب به آنها وگرفتن مقداری پول سحر و جادو را باطل می کنند و با این کار، دین و ایمان و مال مردم را به آتش می کشند.

علاج سحر تفریق در دو مرحله صورت میگیرد، که لازم میدانم در این بخش، مرحلۀ اول را که بی نهایت مهم و ضروری است خدمت شما عزیزان پیشکش کنم:

  • مرحلۀ اولِ دفع، و علاجِ سحرِ تفریق:

در مرحلۀ نخست، این سیزده مورد خیلی مهم را بایستی به درجۀ اکمال برسانیم، ورنه، ممکن نیست به مرحلۀ بعدی اقدام کنیم. عملکرد وجب به وجبِ مرحلۀ نخست برای نتیجۀ مثبتِ علاج و باطل کردن سحر، و جلوگیری از بازگشتِ دوبارۀ جنِ شریر در خانه و جسم بیمار و مسحور، بی نهایت مهم است.

موارد سیزده گانۀ مرحلۀ اول:

  • نخست از همه، بیمار عقیده اش را به خالقش خالص سازد. از عقاید بی بنیاد، خرافات، شرکیات دوری کند. مریض و یا مسحور باید این را بداند که مرض و شفا، همه از جانب الله تعالی است. مسحور بر این عقیده باشد که شخصی که او را رقیه میکند، نه شفائی در دست اوست و نه هم بدون اذنِ الله تعالی به او فایده و یا زیان و ضرری رسانده میتواند. راقی، فقط سببی برای باطل کردن سحر، و آوردن نظم اسلامی در خانواده و بیمار است.
  • مسحور و یا بیمار بایستی بابسم الله وضو بگیرد، و ازاعماق قلبش در مقابل کمی ها و کاستی هایش از بارگاه خالق منان طلب استغفار کند، و سپس برای رهائی از سحر و یا بیماری دعای خیر کند. سپس با خالقش وعده کند که در عباداتش پایبندی نشان داده، ایمانش را از شر نفس و شیاطین محافظت میکند.
  • در قدم بعدی، راقی و یا کسی که رقیه میکند، باید از محل بود و باش مسحور تفتیش جدی به عمل آوَرَد. راقی باید اسباب دخولِ ملائکه را در آن خانه فراهم سازد تا ملائک و فرشتگان برای حفظ و نگهبانی اعضای خانواده، در آن خانه داخل شوند. در خانۀ که سگ، تصاویر، مجسمه ها، آلات و اسباب موسیقی و لهو و لعب باشند، اصلاً ملائک محافظ، که از انسانها مراقبت میکنند، داخل نمیشوند. همچنان ملائک از زنان و دختران نوجوانی که چادر نمیپوشند حیأ میکنند، و بخاطر رعایتِ حیأ در آن خانه داخل نمیشوند. لذا از محافظتِ فرشتگان محروم اند، و در آن خانه هر نوع جنیات شریر به آسانی داخل شده، بدون هیچ نوع مقاومت و ترسی به اعمال شریر شان میپردازند. حتی در چنین خانه هائی، جنیات شریر، ضرورت به احضار بخاطر سحر و جادو ندارند، بلکه جنیاتِ شریر و شیاطین بدون سحر و جادو، و بدون کدام ممانعتی در چنین خانۀ داخل شده، تمام اعضای خانواده را مس و اغوا میکنند.

به این نکتۀ خیلی مهم باید توجه  کرد: چون بعضی ها چنین میپندارند که سحر شده اند، در حالیکه عدم رعایت حجاب و موجودیت منکرات و عمل به منکرات در آن خانه، جنیات را با خوشحالی در آنجا استقبال نموده، با دخول جنیات شریر، شهوات، خواب های شهوانی، علاقۀ زیاد به موسیقی و منکرات در افکار اعضای آن خانواده، نقش میبندد.

  • راقی با کمک مسحور و یا مریض تمام تصاویر، مجسمه ها، بت ها، شکل های مختلف انسانها و حیوانات و بقیه اشیائی که باعث منع دخول ملائکۀ محافظ در آن خانه میشود، را از آن خانه بردارد. حتی تصاویر خانوادگی، تصاویر عروس و داماد و غیره را که بعضی مردم آن را نزد عکاس چاپ کرده در روی دیوار ها نصب میکنند.
  • اکثریت جنیات شریر و مشرک به بت ها و تندیس هائی که بشکل خدایان باطل شان است،سجده میکنند. بعضی اسباب بازی ها و بازیچه های کودکان مانند بازیچه هائی که صورت های قبیح حیوانات و چهره های شبیه به بت های هندو ها و بت پرستان را دارد، و نیز در آن تصاویر حیوانات و یا مجسمۀ حیوانات است، باعث حضور جنیات در خانه ها میشوند. این حقیقت را اکثریت نمیدانند، و به آن بی اعتنأ اند، در حالیکه، اینها میتوانند شیاطین را درخانه های تان پذیرائی کنند. تمام بازیچه های اطفالی را که چنین صورت هائی مشابه به بت ها، اصنام، و حیواناتی از قبیل سگ، خرس، گرگ، و غیره دارند، بایستی از خانه دور کرد.
  • به تمام دختران نوجوان، و بقیه زنان در آن خانه توصیه کند تا بدون چادر و حجاب در خانه گشت و گذار نکنند، چون ملائکِ محافظ از سرهای برهنه حیا میکنند و داخل آن خانه یا اطاق نمیشوند.
  • راقی و مسحور باید خانه را زیر و زبر کند تا تمام تعویذات، طومار ها، و،حتی بعضی جنتری ها، جای نماز ها، چادر های را که ساحران استفاده میکنند که در آن اشکال هندسی، رموز ها، شکلک ها، ارقام و کود هائی برای فراخواندن جنیات شریر درج است، را از خانه دور کرده، طومار ها، بند ها و تعویذ ها را باطل کنند.
  • هر منکراتی که از قبیل کست ها و سی دی های موسیقی، و یا آلات موسیقی، فلم های منکر، و یا وسایل منکر دیگر از قبیل سگرت، نصوار، قیلون، و غیره در آن خانه باشد، باید از خانه بیرون و باطل شوند، ورنه شیاطین دوباره به آن خانه بر میگردند.
  • اگر بیمار یا مسحور (زن) باشد، بایستی حجاب کامل و یک چادر بزرگ را در بالای حجاب بپوشد و رو به قبله در مقابل راقی با حجاب و پردۀ کامل بنشیند.
  • اگر بیمار یا مسحور، حجاب را در زندگی مراعات نمیکند، موها و پاهایش را مانند غیر مسلمانان برهنه میکند، و ناخن هایش را مانند غیر مسلمانان میگذارد، راقی نباید چنین کسی را رقیه کند، چون نتیجۀ نمیدهد.
  • اگر بیمار زن باشد، راقی نباید بدون موجودیت محرمش اورا رقیه کند.
  • اگر مسحور و یا بیمار زن باشد، بدون محرمش کسی دیگری در آنجا نباید حضور داشته باشد.
  • راقی و مسحور، هر دو با لفظ: «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»، رقیه را آغاز کنند.

 

بخاطر داشته باشید که بدون مراعات قوانین مرحلۀ اول که حاوی موارد فوق است، رقیه نتیجۀ نخواهد داد، و حتی جنی که در وجود مسحور و بیمار است، سیگنال خاصی را به جنیاتِ اطرافش چه در خانه و حویلی باشند، و یا در بیرون، روانه کرده، از آنها طلب کمک و استعانت میکند، در آنصورت، کار دشوار شده، لشکر بزرگی از جنیات داخل خانۀ مسحور شده، زندگی را دشوار میسازند.

رعایت آداب، اخلاق، حجاب، حیا و دفع منکرات از خانه بی نهایت مهم است، و این مورد را بایستی جدی گرفت و تمام منکرات و اسباب پذیرائی و احضار جنیات را باید هرچه زود تر از خانه برداشت. تلویزیون، رادیو، و دیگر آلاتی که در آن منکرات شنیده و دیده میشوند، یگانه مرکز توجه، و احضار جنیات درخانه است.

در چنین خانه ها و محل بود و باشی که منکرات در زندگی شبانه روزی خلط است، هر قدری که راقی سعی کند، جن را طرد کند، جنیات شریر و شیاطین، برای ضرر رسانیدن به افراد آن خانه، دوباره در آن محل برمیگردد، و زمانی که فرد به تشناب، و یا بستر خواب، و یا برای تبدیلی لباسش اقدام کند، دوباره داخل جسمش شده، او را می آزارَد.

یک راقی پاک نفس و مسلمان از رقیه کردن بیمار و مسحور که در چنین جماعتی زندگی میکند ابا میورزد، اما آنانی که بخاطر مشت پولی رقیه میکنند، فقط پول شما را میخواهند و بس، و باکی ندارند در مقال تلاوت چند آیۀ از قرآن پول شما را بگیرد.

 

نوشته: احمد عارفی

منبع: سایت دعوتگر

ویراستار: سایت اصلاح نت

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 21

سحر محبت بخش بیست و یکم: در بخش های قبلی در مورد سحر تفریق و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *