خانه / مقالات / جادو و جادوگری / جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 17

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 17

مرحلۀ سوم رقیۀ شرعی برای علاجِ سحرِ تفریق:

بخش هفدهم:

در بخش قبلی تمام آیات قرآن کریم راکه بایستی راقی بر مسحور ویا بیمار بخواند، یکایک شرح دادیم. و حالا دانستن آنچه که در مرحلۀ سومِ رقیه با قرائت آیات قرآن بر مریض رخ میدهد، خیلی مهم است:

حالاتی که بر مسحور و یا مریض وارد میشوند قرار ذیل است:

  • مسحور بیهوش شده، حالتی همانند مِرگی بر او رخ میدهد. دستانش بی اختیار و سُست شده، آب از دهنش بیرون می آید، و جادوگر یا ساحر، جنِ شریری را که بر او گماشته است، از زبان مریض صحبت میکند. در اینصورت راقی باید از جنی که از زبان مسحور صحبت میکند سوالات زیر را بپرسد:
  • نامت چیست؟
  • مسلمان هستی یا غیر مسلمان؟ اگر مسلمان نبود، بپرسد که دینش چیست؟
  • بعضی جنیات شریر خیلی دروغگو هستند و در مورد مسلمان بودن شان دروغ میگویند. در اینصورت از جن بپرسد که رنگش چیست؟ معمولاً جن های مسلمان سفید و جن های کافر و غیر مسلمان سیاه هستند.
  • اگر جن غیر مسلمان بود، او را به اسلام دعوت کند، و از او بخواهد که مسلمان شود و شهادت را جاری کند.
  • اگر جن، مسلمان بود، او را تنبیه کند، آیات عذاب، گناهِ تسخیر جسم انسانها، آیات درد و عذاب جهنم و آیات حریق و سزای اعمال شان را بر او یادآوری و ترجمه کند. راقی بایستی جن مسلمان را از اطاعت اوامر باطل و شرک آمیز جادوگر تنبیه کند، و بر او شرع مبین و عاقبتِ اطاعت از ابلیس را شرح دهد.
  • از جن، محلِ جادو و سحر را بپرسد، اگر نام محلی را به ساحر گفت، فوراً کسی را آنجا بفرستد تا سحر را از آنجا برای باطل کردن نزدش بیاورد و یا آناً باطل کند.

طریقۀ باطل کردن سحر:

با دستکش سحر را از محل دفن شده بیرون کند، بعداً با آبی که در آن آیات رقیه دم شده باشد ( در بخش بعدی طریقۀ تهیۀ آب رقیه را مطالعه خواهیم کرد) سحر را باز کرده با قرائتِ این دعا چندین مرتبه بر سحر دم کند:

﴿بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ﴾

﴿بنام پروردگاری که با ذکرِ اسم او،تعالی هیچ چیزی در زمین و آسمان، بر من ضرری رسانیده نمیتواند، و او شنوایِ داناست﴾

این دعا را بر سحر بار بار دم کند و آن را حین خواندن این دعا، باز کند.

اگر در آن سوزن، پوست لیمو، موی سر، شانه، تار، و یا هر چیزی دیگری بود، هر یک را جداگانه بردارد و دعای فوق را در آن دم کرده، یکایک در آبِ رقیه شده بیاندازد تا باطل شود.

اگر تعویذ، طومار، و یا خط و کتابتی با سحر بود، آن را در حالیکه دعای فوق وردِ زبانش است، در داخل آبِ رقیه بیاندازد، و در داخل آب آن را ریز ریز و پارچه کند، تا که کاملاً باطل شود.

یاد تان باشد که دعای فوق را حین باطل کردن، فراموش نکنید.

  • این را بخاطر داشته باشید که آیات رقیه که کلامِ پاک و مقدسِ الله سبحانه و تعالی و آیات قرآن کریم است، فشار زیادی بر جن وارد می کند، به حدی که جسمِ جنیاتِ شریر، با تداوم قرائتِ آیات رقیه، آتش میگیرد، و اگر جن، بال داشته باشد (جن های جنس عفریت) بال هایش به اذنِ الله سبحانه و تعالی، و با عظمت کلام مقدس، میسوزد، این امر باعث میشود تا جن صحبت کند. اما، اکثریت جنیاتِ شریر دروغگو، کذاب، مکار و نیرنگ باز هستند، و بخاطر رهائی از آتشی که در اثر قرائت آیات قرآن بر آنها میرسد، میخواهند صحبت کنند، تا راقی را از خواندن قرآن باز دارند. پس، نباید به تمام حرف های آنها باور کرد. راقی های مجرب و متخصص که صدها بیمار و مسحور را رقیه کرده اند، و خود شان زاهد و پرهیزگار هستند، میتوانند تشخیص دهند که در کدام حالت، کدام آیه را بر آنها قرائت کنند، تا رقیه مؤثر و کارگر افتد و جن حقیقت را بیان کند.

در جامعۀ ما راقی مجرب و متخصّص بسیار به ندرت پیدا خواهد شد و تعدادی هم که رقیه میکنند، خود شان معنی و مفهوم رقیه را بلد نیستند. حتی لفظ رقیه که معنی (دم کردن) را میدهد که اولین بار خودِ رسول کریم صلی الله علیه وسلم آن را بالای طفلی که او را جن زده بود انجام دادند، کسی نمیداند. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم رقیه (دم کردن) با قرآن و اذکار و دعاهای وارده از قرآن و سنت را اجازه داده اند.

در مورد شفای بیماری‌های عضوی توسط رقیه، یا ( دم کردن ) با آیات قرآن کریم ، سخن بسیار است ولی به ذکر چند مثال بسنده می‌کنیم:

بعضی از بیماری‌های عضوی و یا جسمی توسط شیطان شدیدتر می‌شوند و علت این امر تسلط شیطان بر جریان خون است، چرا که پیغمبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند:

« إِنَّ الشَّيْطَانَ يَجْرِي مِنْ الْإِنْسَانِ مَجْرَى الدَّمِ». متفق علیه

«همانا شیطان از مجرای خون در بدن انسان‌ها جریان می‌یابد»

الله سبحانه و تعالی می‌فرماید:

﴿وَٱذۡکُرۡ عَبۡدَنَآ أَیُّوبَ إِذۡ نَادَىٰ رَبَّهُۥٓ أَنِّی مَسَّنِیَ ٱلشَّیۡطَٰنُ بِنُصۡبٖ وَعَذَابٍ﴾ ص: ۴۱

«(ای محمد!) و به خاطر بیاور (سرگذشت) بنده ما ایوب را، هنگامى که پروردگارش را خواند (و گفت: پروردگارا!) شیطان مرا به رنج و عذاب افگنده است».

گفته می‌شود که، ایوب علیه السلام دچار همه بیماری‌های جسمی و روحی شده بود و (نٌصٌب) به درد و رنج بیماری اشاره می‌کند، همچنانکه (عذاب) جنبۀ روحی آن را بیان می‌نماید، و چون شیطان عامل این کار بود، ایوب علیه السلام دردها را به او نسبت می‌دهد، البته علاوه بر این، ادب در برابرِ الله سبحانه و تعالی نیز چنین اقتضائی دارد.

بعضی دین ستیزان که چند روزی طبابت خوانده اند بالای آیات قرآن و احادیث اعتراض کرده، جفنگ میگویند که:

﴿جن چگونه میتواند انسان را به این همه بیماری ها مبتلأ کند؟)

هر که قرآن و سنت را فراموش کند، شیاطین افکار شان را به چنین فتنۀ مبتلأ میکند، و این خودش یکی از علایم جن زدگی و موجودیت شیطان در رگ و خون چنین افراد دین ستیز و منکران سنت است.

  • راقی از جن بپرسد که در این کار کسی از جنیات با اوشریک است، و یا اینکه تنها است؟ اگر جادوگر و یا ساحر جنیات متعددی را بکار گماشته بود، راقی، از جنی که از زبان مریض سخن میزند مطالبه کند تا جنیات دیگر را صدا بزند تا آنها را نیز به اسلام دعوت کند.
  • اگر جن نام شخصی را بگیرد که فلان شخص نزد جادوگر میرود و مسحور را سحر و جادو میکند، و از قبیل این سخن ها، مسحور و راقی نباید به گفته های جن باور کند، چون جنیات شریر میخواهند تخم نفاق و دشمنی را میان خانواده ها بپاشند، چون آنها فاسق و فاجر و خدمتگار جادوگر هستند.

الله سبحانه وتعالی میفرماید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات ۶)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.

 

نوشته: احمد عارفی

منبع: سایت دعوتگر

ویراستار: سایت اصلاح نت

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 21

سحر محبت بخش بیست و یکم: در بخش های قبلی در مورد سحر تفریق و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *