خانه / مقالات / جادو و جادوگری / جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 18

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 18

مرحلۀ چهارم رقیۀ شرعی برای علاج سحر و جن زدگی تفریق:

بخش هژدهم:

تهیۀ آب رقیه برای باطل کردن سحر، تعویذ، طومار، و غیره نشانه های جادو. برای تهیۀ آب رقیه ( آبی که در آن قرآن کریم دم شده باشد)، و باطل کردن سحر، و سحری که بر آن نفخ شده و نیز سحری که بر مسحور توسط کسی که به جادوگر یا ساحر مراجعه نموده و آن را بر مریض خورانده است، راقی، یک مقدار آبِ کافی را در یک ظرف بزرگ و یا چند ظرف کوچک تهیه و این آیات مبارکه را از قرآن کریم، بر آن قرائت کند، طوری که حین قرائت آیات مبارکه، دهنش را بر ظرف آب نزدیک سازد:

  1. آیات 117 الی 122 سورۀ اعراف:

وَأَوْحَیْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ ﴿١١٧﴾ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿١١٨﴾ فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ ﴿١١٩﴾ وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ ﴿١٢٠﴾ قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿١٢١﴾ رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ ﴿١٢٢﴾

  1. آیات ۸۱ الی ۸۲ سورۀ یونس:

فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَى مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ ﴿٨١﴾ وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ﴿٨٢﴾

  1. آیۀ ۶۹ سورۀ طه:

وَأَلْقِ مَا فِی یَمِینِکَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ وَلا یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَى ﴿٦٩﴾

راقی از این آب میتواند در چندین مورد استفاده کند:

  • اگر محل سحر، و سحر معلوم شد، سحر را در این آب میتواند باطل کند.
  • اگر جن حین رقیه از زبان مسحور و یا بیمار شروع به سخن زدن نمود، از وی بپرسد که سحر بر مسحور خورانده و یا نوشانیده شده است یا خیر؟

سپس جن را هشدار بدهد که به اِذن الله سبحانه و تعالی، سحر را نابود میکند، و از او بخواهد تاجسم مسحور و یا بیمار را رها کند، و اگر کلمۀ شهادت را جاری کرد، بر دینش قائم بماند و از رسانیدن شرّ به بنی بشر خود داری کند.

دانستن آنچه خیلی ضرور است، این است که:

چون جنیات شریر کذاب و دروغگو هستند و بی اندازه دروغ میگویند، برای معلوم کردن دروغ های جن، از او بپرسد که سحر بر مسحور خورانده شده، و یا در محلی دفن شده است؟ اگر در جواب، جن در خوراندن سحر بر مسحور تأئید کرد، از بیمار بپرسد که از درد دل رنج میبرد یا خیر؟ اگر حقیقتاً، مسحور یا بیمار از درد دل رنج میبرد، شاید سحر بر وی خورانده شده باشد. بسا انسانهای ملعون اند که برای برآورده ساختن آرمان های شیطانی شان، از هیچ چیزی دریغ نمیکنند. در آنصورت، بر علاوۀ آیات فوق، آیۀ ۱۰۴ سورۀ بقره را نیز بر آبِ رقیه دم کرده، بر مسحور و یا بیمار بنوشاند.

آیۀ ۱۰۲ بقره:

وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّیَاطِینُ عَلَى مُلْکِ سُلَیْمَانَ وَمَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَکِنَّ الشَّیَاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلا بِإِذْنِ اللَّهِ وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَلا یَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ ﴿١٠٢﴾

راقی برای تأثیر بیشتر آیات قرآن، با گرامی داشت از طب نبوی صلی الله علیه وسلم،میتواند آیات رقیه را بر اشیای زیر قرائت کند:

  • آب معمولی:

به اندازۀ کافی برای غسل نمودن با آن برای یک هفته، برای نوشیدن توسط مسحور و یا مریض، و برای باطل کردن سحر.

  • آب زمزم:

برای نوشیدن توسط مسحور و بیمار، جهت شفأ از بیماری، مرض و سحر، تبرک جستن، ایجاد ترس در جن،  تطهیر جهاز هاضمۀ مسحور از سحری که بر او خورانده شده.

عبد الله بن عباس رضی الله عنهما روایت می کند که رسول کریم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:

«مَاءُ زَمْزَمَ لِمَا شَرِبَ لَهُ، إِنْ شَرِبْتَهُ تَسْتَشْفِي بِهِ شَفَاكَ اللَّهُ، وَإِنْ شَرِبْتَهُ لِشِبَعِكَ أَشْبَعَكَ اللَّهُ بِهِ، وَإِنْ شَرِبْتَهُ لِيَقْطَعَ ظَمَأَكَ قَطَعَهُ اللَّهُ، وَهِيَ هَزَمَةُ جِبْرِيلَ وَسُقْيَا اللَّهِ إِسْمَاعِيلَ»

«آب زمزم برای آن چیزی است که نوشیده شود، پس اگر برای طلب شفا، آن را نوشیدی، خداوند به تو شفا می بخشد، واگر برای سیر شدن نوشیدی؛ خداوند تو را سیر می گرداند، واگر برای رفع تشنگی نوشیدی؛ خداوند تشنگی تو را برطرف می سازد، آن گودال جبریل، ونوشیدنی خداوند برای اسماعیل علیه السلام است. (حاکم در مستدرک (۱/۶۴۶) ودار قطنی در سنن(۲/۲۸۹)روایت کرده اند)

آب زمزم؛ آبی است که قلب مطهر مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم را با آن شستشو داده اند.

انس بن مالک رضی الله عنه می گوید:

رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم (در دوران کودکی) با کودکان مشغول بازی بود، جبریل علیه السلام آمد، او را گرفت وخواباند، سپس سینه اش را شکافت….آنگاه آن را با آب زمزم؛ در تشت طلایی شستشو داد…. رواه مسلم

همچنین در واقعۀ اسراء و معراج؛ قلب پاک رسول کریم صلی الله علیه وآله وسلم با آب زمزم شستشو داده شده است.

در حدیث مبارکه آمده است :

«…جبریل آمد، آنگاه سینه ام را شکافت، سپس با آب زمزم شست…» رواه بخاری

رسول کریم صلی الله علیه وآله وسلم آب دهان مبارکشان را در آن انداخته اند، و به برکت آن افزوده شده است.

عبدالله بن عباس می گوید:

«رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم کنار چاه زمزم تشریف آوردند، پس دلو آبی را برای ایشان کشیدیم، نوشیدند، سپس در آن آب دهان انداختند، آنگاه ما آن آب را چاه زمزم ریختیم….» رواه احمد: ۱/۳۷۲

در روایت دیگر آمده است که:

«آنگاه نوشیدند ومضمضه کردند، سپس آب دهان خود را در دلو انداختند، آنگاه دستور دادند آن را درون چاه بریزند». به روایت معجم کبیر طبرانی: ۱۰۹۷۲ ونصب الرایه: ۳/۹۹

  • سیاه دانه:

برای صرف آن، بعد از رقیه برای یک هفته، یا بیشتر از آن.

در مورد اعجاز سیاه دانه احادیث متعددی از رسول کریم صلی الله علیه وسلم آمده است، اما در اینجا با ذکر این حدیث به اهمیت سیاه دانه اشارۀ میکنم:

« فِي الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ إِلَّا السَّامَ». رواه بخاری

﴿در سیاه دانه شفا بخشی در برابر هر بیماری نهفته است جز مرگ. ﴾

  • عسل خالص:

برای تهیه نمودن شربت، با آب رقیه شده و مقداری از سیاه دانه.

بعد از آزمایشهای طولانی داکتر Glenys Round متخصص بیماری های سرطانی دریافت که عسل تأثیر شگفت آوری در درمان سرطان دارد. او می گوید ما در درمان سرطان پوست، از عسل استفاده می کنیم زیرا به داخل پوست نفوذ کرده و بیماری را به گونۀ درمان می کند که بهترین داروها نیز نمی توانند این کار را بکنند.

به همین دلیل است که دانشمندان از نیروی پنهان موجود در عسل در تعجب اند که چطور می‌تواند بیماریهای صعب العلاج را درمان کند. و از خویش می‌پرسند: درمان چگونه صورت می پذیرد؟ عسل درون سلول های بدن ما چه کاری انجام می دهد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و آن را کارآمدتر می سازد؟…. چه اتفاقی می افتد؟ این چیزی است قرآن از آن سخن می گوید.

الله سبحانه و تعالی در مورد عسل میفرماید:

وَأَوْحَىٰ رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ (۶۸) ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (۶۹)

و پروردگار تو به زنبور عسل «وحی» (و الهام غریزی) نمود که: از کوه‌ها و درختان و داربستهایی که مردم می‌سازند، خانه‌هایی برگزین! سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راه‌هایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است، براحتی بپیما! از درون شکم آنها، نوشیدنی با رنگهای مختلف خارج می‌شود که در آن، شفا برای مردم است؛ به یقین در این امر، نشانه روشنی است برای جمعیّتی که می‌اندیشند.

  • خُرمای عجوة المدينة:

روزانه بعد از ادای نماز فجر، با اخلاص کامل هفت دانه خرمای عجوة را بخورد. رسول کریم صلی الله علیه وسلم در مورد (عجوة المدينة) فرمودند:

مَنْ اصْطَبَحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتِ عَجْوَهٍ لَمْ یَضُرَّهُ ذَلِکَ الْیَوْمَ سَمٌّ وَلَا سِحْرٌ. رواه مسلم

کسی که هر روز صبح، هفت عدد خرمای عجوه (نوعی از خرمای مدینه) بخورد، در آن روز، زهر و جادو به او ضرری نمی رساند.

‏ثابت است که رسول کریم صلى الله علیه وسلم خرما را با مسکه، با نان و گاهی هم به تنهائی صرف میکردند.‏

تأثیرات تطهیری آب رقیه، تبرکِ آب زمزم، اعجازِ سیاه دانه و عسل در احادیث گرانبهای حضرت رسول کریم و طب نبوی صلی الله علیه وسلم مشهود است.

در بعضی حالات جن، با اولین رقیه و قبول کردن اسلام، از وجود مسحور و یا بیمار خارج میشود، اما، اکثراً جن شریر، از اطاعت شیطانی که به تقاضای جادوگر یا ساحر، او را در بدن مسحور وظیفه داده است، سر باز نمیزند. در چنین حالات، (جنِ شریر یا شیطان) خودش را در جسم بیمار پنهان میکند، و حرف نمیزند. و نیز بعضی از شیاطین و جنیات شریر، چون بمدت طولانی در جسم مسحور هستند، گُنگ و لال شده، از سخن زدن محروم میشوند. در این صورت، بیمار یا مسحور، بعد از تکمیل کردن رقیه مورارد زیر را برای یک هفته عملی کند:

  1. با آب رقیه هر روز غسل کند،
  2. روزانه، بعد از ادای خاشعانۀ نماز فجر و طلب دعا، استغفار و شفاء از الله سبحانه و تعالی، آب زمزم را که راقی بر آن رقیه خوانده است، با لیمو و یک قاشق سیاه دانه با خواندنن بسم الله صرف کند.

و بعد از یک هفته دوباره آیات رقیه بر وی تلاوت شود تا بر جنی که قبلاً در او ترس، رعب و خوف، به اذنِ الله سبحانه و تعالی، و اعجاز قرآن و سنت، ایجاد شده است، اسلام عرض شده، کلمۀ شهادت را جاری کند.

 

نوشته: احمد عارفی

منبع: سایت دعوتگر

ویراستار: سایت اصلاح نت

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 21

سحر محبت بخش بیست و یکم: در بخش های قبلی در مورد سحر تفریق و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *