خانه / مقالات / جادو و جادوگری / جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 24

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 24

سحر جنون و یا دیوانگی

بخش بیست و چهارم:

در این بخش، پیرامون نوع چهارم جادو، و یا (سحر جنون) و یا دیوانگی خدمت شما عزیزان گرانقدر بحث مختصری را پیشکش میکنم.

سحرِ جنون و یا دیوانگی:

جنون یا دیوانگی دو گونه است:

  • قسمتی با اختلالات مغزی ارتباط دارد که از لحاظ علم ساینس و طب قابل بررسی می باشد.
  • و گونۀ دیگرِ آن، طوری است که داکتر و طبیب از تشخیص آن عاجز بوده و هیچگونه اختلالات را تشخیص نمی دهد در حالی که اجنه و شیاطین مسبب آن هستند.

در این نوع سحر، ممکن است شخص جن زده به طور کلی عقل و هوش خود را یکباره از دست بدهد و به قول معروف دیوانه و یا مجنون نامیده می شود. این نوع سِحر و طلسم همان است که جن خبیث (شیطان) در ذهن فرد مستقر می شود و باعث فراموشی شدید و نقصان کلام فرد و بی قراری شدید می شود و بسیار آسیب زا می باشد. هم چنین ممکن است جن به دلایل متفاوت در امور منزل و خانه شخص دخالت کند به طوری که شخص سر و صدای غیرمتعارفی در خانه بشنود و یا وسایل خانه به طور غریبی جابجا شود و یا سنگ و اشیاء دیگری پرتاب شوند و اموری از این قبیل می توانند نشانۀ حضور جن باشند.

جن ممکن است بیماری های جسمی مانند درد شدید در بعضی از اعضای بدن و اختلالاتی مثل کوری و کری و لالی و … ایجاد کند. پدید آمدن ناگهانی و نامشخص بودن علت آن از لحاظ طبی مهم ترین نکته در این مشکلات است. سحر جنون و یا دیوانگی موجب مشکلات روحی همچون افسردگی شدید و رغبت به تنهایی و انزوا و عصبانی بودن را در شخص ایجاد میکند. جنون به معنای دیوانگی و جن زدگی است که در اثر ارتباط و تصرف جنیات در انسان ایجاد می شود و شخص مجنون قدرت تفکر صحیح را از دست می دهد.

در حدیثی که ابوداود از خارجه بن صلت رضی الله عنه روایت کرده، مثال سحر جنون و دیوانگی را باعلاج آن چنین میخوانیم:

عَنْ خَارِجَةَ بْنِ الصَّلْتِ التَّمِيمِىِّ عَنْ عَمِّهِ أَنَّهُ أَتَى رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَأَسْلَمَ ثُمَّ أَقْبَلَ رَاجِعًا مِنْ عِنْدِهِ فَمَرَّ عَلَى قَوْمٍ عِنْدَهُمْ رَجُلٌ مَجْنُونٌ مُوثَقٌ بِالْحَدِيدِ فَقَالَ أَهْلُهُ إِنَّا حُدِّثْنَا أَنَّ صَاحِبَكُمْ هَذَا قَدْ جَاءَ بِخَيْرٍ فَهَلْ عِنْدَكَ شَىْءٌ تُدَاوِيهِ فَرَقَيْتُهُ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ فَبَرَأَ فَأَعْطُونِى مِائَةَ شَاةٍ فَأَتَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَأَخْبَرْتُهُ فَقَالَ « هَلْ إِلاَّ هَذَا ». وَقَالَ مُسَدَّدٌ فِى مَوْضِعٍ آخَرَ « هَلْ قُلْتَ غَيْرَ هَذَا ». قُلْتُ لاَ. قَالَ « خُذْهَا فَلَعَمْرِى لَمَنْ أَكَلَ بِرُقْيَةِ بَاطِلٍ لَقَدْ أَكَلْتَ بِرُقْيَةِ حَقٍّ ».

وفي روايةٍ: (فَرَقَاهُ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ غُدْوَةً وَعَشِيَّةً، كُلَّمَا خَتَمَهَا جَمَعَ بُزَاقَهُ ثُمَّ تَفَلَ). رواه أبو داود في الطب رقم ۱۹، وصححه النووي في الأذكار ۸۷

از خارجه بن صلت رضی الله عنه روایت است که عمویش نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم رفت و اسلام را پذیرفت. در باز‌گشت از کنار قومی گذشت، دید که آن‌ها مردی دیوانه را با آهن بسته بودند. خانواده‌اش گفتند: ما اطلاع یافته‌ایم که پیامبر شما حامل خیر و خوبی است آیا نزد شما چیزی هست که او را مداوا کنید؟ سورۀ فاتحه را بر او خواندم، فوراً شفا یافت، آنها به من صد گوسفند، ‌بعنوان پاداش دادند. نزد رسول الله صلی الله علیه وسلم رفتم و جریان را گفتم. فرمود: آیا چیزی غیر از فاتحه گفته ای؟ گفتم: خیر. فرمود: گوسفند‌ها را برگیر. بخدا سوگند که شخصی پاداش دَم باطل خورده بود، اکنون پاداش دم حق می‌خورد.

طبق روایتی آمده است که تا مدت سه روز، صبح و شام بر او با سوره فاتحه را می‌خواند. هر بار که آن را تمام می‌کرد با اندکی آب دهن بر او فوت (دَم) می‌کرد.

علایم سحر جنون و دیوانگی:

  • نا آرامی و سستی.
  • یاد فراموشی شدید.
  • سخنان پراگنده و بی ربط.
  • خیره شدن و نگاه کردن به جای.
  • نا آرامی و عدم آرامش در یکجا.
  • بی صبری و عدم توانائی ثبات بر یک کار.
  • بی‌اهمیت بودن نسبت به قیافۀ ظاهری خود.
  • وقتی بیماری بر او شدت می‌یابد بدون اینکه بداند به کجا می‌رود، پیش می‌رود و گاهی در جاهای دور و متروکه می‌خوابد.

چگونگی انجام سحر دیوانگی:

جن بدستور ساحر، ‌وارد جسم بیمار می‌‌شود و بر مغز و قوۀ تفکر او مسلط می‌گردد و به تدریج علامات آن در شخص مورد نظر ظاهر می‌شود.

علاج سحر دیوانگی:

الله سبحانه و تعالی کتابی سراسر رحمت را نازل فرموده ،که با ایمان وعمل به آن، انسان می تواند، هم در این دنیا خوشبخت باشد، و هم طعم واقعی خوشبختی را درآن دنیا تجربه نماید. کقوله تعالی:

«وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلاَّ خَساراً».

و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌کنیم، [ولى‌] ستمگران را جز زیان نمى افزاید.

برای علاج سحر جنون و دیوانگی سوره های زیر را بایستی بر مسحور رقیه و دم کرد:

  • سورۀ فاتحه را به ترتیبی که بیان شد بر او بخواند.
  • اگر حالت بی‌هوشی به او دست داد، همانطور که قبلاً بیان شد با او رفتار شود.
  • و اگر بی‌هوش نشد، دم را سه مرتبه تکرار بکند باز هم اگر نشد به سوره‌های زیر تا یکماه روزانه دو یا سه بار گوش فرا دهد:

 

  1. سورۀ بقره، دانلود سوره
  2. سورۀ هود، دانلود سوره
  3. سورۀ حجر، دانلود سوره
  4. سورۀ صافات، دانلود سوره
  5. سورۀ ق، دانلود سوره
  6. سورۀ رحمن، دانلود سوره
  7. سورۀ مُلك، دانلود سوره
  8. سورۀ جن، دانلود سوره
  9. سورۀ الأعلى،  دانلود سوره
  10. سورۀ زلزله، دانلود سوره
  11. سورۀ هُمَزه، دانلود سوره
  12. سورۀ كافرون، دانلود سوره
  13. سورۀ فلق، دانلود سوره
  14. سورۀ ناس، دانلود سوره

باید توجه داشت که بیمار، هنگام شنیدن این سوره‌ها احساس نفس تنگی شدید می‌کند و گاهی امکان دارد با شنیدن این سوره‌ها دچار بی‌هوشی شود و جن بزبان او سخن بگوید. و گاهی هم امکان دارد ۱۵ روز اول احساس درد شدید بکند که به تدریج تا پایان ماه کمتر و به حالت طبیعی بر می‌گردد و در آن وقت دَم را بر او دو مرتبه بخاطر اطمینان بیشتر باید تکرار کرد.

  • مریض در اثناء علاج داروی آرام بخش استفاده نکند زیرا علاج را فاسد می‌کند.
  • همچنان، برای طرد جن، رفتن در محلاتی که چراغان است و از روشنی زاید در تنویر محل استفاه شده، در صورتیکه در آنجا منکراتی نباشد، مؤثر واقع میشود.
  • امکان دارد که مدت علاج از یک ماه کمتر و از سه ماه بیشتر طول بکشد.
  • هنگام علاج لازم است که بیمار از گناهان کوچک و بزرگ مانند: شنیدن موسیقی، استعمال دخانیات، سهل‌انگاری در نماز و بی‌حجابی پرهیز کند.
  • اگر بیمار احساس درد معده کرد، دلیل این امر این است که سحر از نوع خوردنی و یا نوشیدنی بوده است.

بنابر این، آیات را بر مقداری آب بخواند و مریض در مدت معالجه از آن آب بنوشد تا سِحری که داخل شکمش رفته باطل شود و استفراغ بکند.

 

نوشته: احمد عارفی

منبع: سایت دعوتگر

ویراستار: سایت اصلاح نت

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 31

حفاظت از شر شیاطین، ساحران و جنیات   بخش سی و یکم: در «سی» بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *