خانه / مقالات / جادو و جادوگری / جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 9

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 9

عوامل سحر و جادو

بخش نهم:

حکمت الهی چنان اقتضا کرد تا انسان را در درد و رنج و سختی بیافریند، و دنیا را خانۀ سختی برای آزمایش انسان قرار دهد تا بدین وسیله گناهان مؤمنان را بپوشاند ومقام شان را بالا ببرد وعذابی برای کافران و مایۀ بیداری برای تمام انسانها باشد، تا به دنیا اعتماد ننمایند و بدان دل نبندند، بلکه نسبت به آن سرای دیگر آگاهی یابند و تشویق بشوند که اهل آن زنده اند و هیچگاه نمی میرند و سالم و تندرستند و هرگز مریض نمیشوند، جوان هستند وهرگز پیر نمیگردند، سعادتمند هستند و هرگز دچار مشکلات نمیشوند. از جمله آزمون ها، ابتلائاتی که بعضی مردم به آن دچار میشوند، سحر و چشم زخم هستند و هر دو از طریق شرع و تجربه ثابت و اخیراً این دو بیماری شایع شده است و کسانی که از آنها شکایت میکنند، زیاد شده اند. اگر فرد مسلمان در کتابِ الله سبحانه و تعالی، قرآن کریم، و سنت رسول کریم صلی الله علیه وسلم تفکر و تدبر کند، سبب ناخوشی و راه علاج آن را خواهد یافت.

الله سبحانه و تعالی میفرماید:

« إِنَّ اللَّهَ لَا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا وَلَكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ (44) ». یونس

«خداوند به مردم ستمی نمیکند بلکه این مردم هستند که به خویشتن ستم مینمایند».

و نیز میفرماید:

«وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ (30)». شوری

«آنچه از مصائب و بلا به شما میرسد به خاطر کارهایی است که خود کرده اید. تازه خداوند از بسیاری (از کارهای شما) گذشت میکند که شما از آنها توبه نموده اید ویا با کارهای نیک آنها را از نامه اعمال زدوده اید».

بنابر این گناهان ما عامل مبتلا شدن ما هستند که یکی از جملۀ آن عوامل عبارت از ضعفِ توحیدِ الهی در قلبها است. شرک در اشکال معینی محدود نمیشود، بعضی مردم وجودشان را از بعضی اعمال شرک آمیز پاک و سالم میدانند، گمان میکنند که توحیدشان کامل است و خود را از شرک اکبر و اصغر پاک میدانند. شرک اکبر، صَرفِ هر نوع عبادت غیرِ الله تعالی است. بطور مثال باز کردنِ و بسته کردن بخت توسط یک ملای دجال صفت و تعویذگر و طومارگر، و یا نزد یک فالبین زانو زدن و در مورد غیب از او پرسیدن، و یا پای یک قبر نشستن و از مرده چیزی خواستن، و یا از یک ساحر و جادوگر طلب کمک و استعانت کردن در ایجاد محبت بین دو نفر و یا ایجاد نفرت میان دو انسان، اینها همه، صرفِ عبادت به غیرِ الله سبحانه و تعالی، و شرکِ اکبر است.

اما، متأسفانه اکثریت مادران، و زنان پیر، چون از قدیم الایام به این مشغولیتِ پلید آغشته بوده اند، دختران خوردسن را نیز باخود نزد این دجالان برده، در اذهان آنها، این عمل پلید را که به کفر می انجامد، یک عمل نیک و قبول شده در جامعه، حک می کنند.

خواهر مسلمان!

در اسلام چیزی بنام بخت باز کردن و یا بسته کردن نداریم و هرگز چنین چیزی نداشته ایم؛ بلکه، این همه اوهام و قصه های مفت و جعل کاری ملاهای شیطان صفت و نمایندگان شیاطین است که بنام ملا دین مردم را از ایشان ربوده اند، و آنها را به شرک کشانده اند. (در بخش های بعدی روی این موضوع روشنی انداخته شده است.)

به همین شکل، توکل کردن و اعتماد کردن بر غیرِ الله تعالی چنان اعتمادی که بر الله سبحانه و تعالی اعتماد میشود و اعتقاد به اینکه این نفع و ضرر از جانب غیرِ الله سبحانه و تعالی نیز شرک است. شما منحیث یک مسلمان به خالق مهربان و یکتا توکل، اعتماد و اعتقاد نمیکنید، و میروید بالای یک هندوی بت پرست، یک ملای کافرِ مشرک و زندیق که خودش برای شیاطین و سرکردۀ جنیاتِ شریر سجده میکند، تا یک جنِ پلید را برای کار شما بگمارد، اعتماد میکنید، و توکلِ تان بر جنیاتِ خبیث و خبیثه و این ملاهای کثیف و پلید، آنقدر مستحکم است، که صد در صد همه چیز را از او میدانید، نه از الله سبحانه و تعالی. این توکل، اعتماد، و اعتقاد نیز شرک اکبر است، و در حقیقت ایمان شما را شیاطین با این عمل پلید تان، از شما ربوده اند. و همچنین اگر کسی چیزی را دوست داشته باشد، چنان که میبایستی الله سبحانه و تعالی را دوست داشته باشد، چنین شخصی مرتکب شرک شده است، چنانچه الله سبحانه و تعالی میفرماید:

«وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَندَادٗا يُحِبُّونَهُمۡ كَحُبِّ ٱللَّهِۖ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَشَدُّ حُبّٗا لِّلَّهِ» بقرة: ۱۶۵.

«برخی از مردم هستند که از میان غیرخدا، خداگونه هایی بر میگزینند وآنان را همچون خدا دوست میدارند و کسانی که ایمان آورده اند خدا را سخت دوست میدارند (وبالاتر از هر چیز بدو عشق میورزند).

انسانی که واجبات را ترک میکند، و در عوض، برخی از محرمات را انجام میدهد، نماز را سبک میشمارد (در حالی که بزرگترین رکن اسلام بعد از کلمه شهادتین است)، و نماز را به نحو خاصِ آن، و به کامل ترین وجه آن، ادا نمی نماید، و در ادای واجبات کوتاهی میکند، و یا کاری را که الله سبحانه و تعالی منع نموده مرتکب می شود، چنین شخصی در واقع سبب و عامل مبتلا شدن به مصائب و عقوبت های جن زدگی، و دعوت جن های شریر را برای خویش فراهم نموده است. یعنی، دو دسته جنیات را در قلمرو وجود و خانه اش آورده، او را مهمان همیشگی اش ساخته، به وسوسه ها و دستوراتش گوش فرا داده است.

و همینطور هر کس، فریضۀ الهی که بر او فرض شده است را سبک بشمارد و یا مرتکب گناهی شود که الله سبحانه و تعالی او را از ارتکاب آن نهی کرده است، بدین ترتیب، بخاطر دوری از الله سبحانه و تعالی، دچار بلاها و عذاب ها که مسبب آن خودش است، میشود. وقایۀ برتر از تداوی، بلکه هزاران بار برتر از مداوا است.

الله سبحانه و تعالی کسانی را که از ذکر او تعالی غفلت میکنند، برای شان شیطانی (همان جنِ شریر و خبیث) را مقرر میکند:

«وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُۥ شَيۡطَٰنٗا فَهُوَ لَهُۥ قَرِينٞ» زخرف: ۳۶

«هرکس از یاد خدا غافل و روگردان شود، اهریمنی را مأمور او میسازیم و چنین اهریمنی همواره همدم وی میگردد و گمراه و سرگشته اش میسازد».

«یعش»: یعنی، غافل میشود، اعراض میکند، روی میگرداند، روی بر میتابد.

امام مسلم، در کتاب صحیح خود از پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم روایت میکند:

«إذَا دَخَلَ الرُّجُلُ بَيتَهُ فَذكرَ اللهَ ﻷ عِندَ دُخُولِهِ وَعِندَ طَعَامِهِ، قَالَ الشَّيطَانُ: لاَ مَبيتَ لَكم ولاَ عَشَاءَ، وَإذَا دَخَلَ فَلَم يَذكرِ اللهَ عِندَ دُخُولِهِ قَالَ الشَّيطَانُ: أدرَكتُمُ المَبِيت، وَإذَا لَم يَذكرِ اللهَ عِندَ طَعَامِهِ قَالَ: أدرَكتُمُ المَبِيتَ وَالعَشَآءَ»

«وقتی که شخص وارد خانه اش میشود و هنگام ورود و غذا خوردن الله تعالی را بیاد آورد، شیطان (به همراهانش) میگوید: برای تان نه جایی برای گذراندن شب و نه شامی است، وهنگامی که، آن شخص، به خانه اش داخل میشود به وقت دخول، ذکر الله تعالی را بجای نمی آورد، شیطان میگوید: جایی برای شب گذراندن را یافته اید و اگر هنگام غذا خوردن، الله تعالی را یاد نکند، میگوید: جای شب گذراندن و شام را یافته اید».

حالا قلم و کاغذ را بردارید، و محاسبه کنید که، چندین شب و روز، شما جنیاتِ شریر و شیاطین را با خود بخانه های تان، بالای اطفال معصوم و همسر تان آورده اید، و با آنها یکجا در خانه زندگی کرده اید، در حالیکه شما نمیتوانید آنها را ببینید، اما نظر به این حدیث مبارک، آنها ( جنیاتِ پلید و شیاطین) با شما بوده اند، و هی لذت هم برده اند، و هنوز هم با شما هستند؟ و در اکثریت کار ها (خوردن، نوشیدن، و معاملات جنسی) با شما شریک میشوند، و حتی در دست شوئی و بیت الخلأ با شما اند.

 

ادامه دارد…

نوشته: احمد عارفی

منبع: سایت دعوتگر

ویراستار: سایت اصلاح نت

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

جادو، جادوگری، فال بینی، تعویذ و علاج آنها – 12

امراضی که در اثر حضور جنیات در بدن انسانها به وجود می آید بخش دوازدهم: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *