دارالافتاء اهل سنت

حکم استفاده از ژیلت برای زنان

استفتاء : استفاده کردن ژیلت ( تیغ) برای دور کردن موهای زائد چه حکمی است برای زن؟

الجواب باسم ملهم الصواب: بهتر است که موهای زاید را با موادی دور بکند که عموما زنها از آن استفاده می کنند . اما اگر تیغ را استعمال کرد، بدون ضرورت خلاف اولی است چون مشابهت با مردان دارد ولی در صورت ضروررت جایز است بدون کراهیت.
۱-(قَوْلُهُ وَیُسْتَحَبُّ حَلْقُ عَانَتِهِ) قَالَ فِی الْهِنْدِیَّهِ وَیَبْتَدِئُ مِنْ تَحْتِ السُّرَّهِ وَلَوْ عَالَجَ بِالنُّورَهِ یَجُوزُ کَذَا فِی الْغَرَائِبِ وَفِی الْأَشْبَاهِ وَالسُّنَّهُ فِی عَانَهِ الْمَرْأَهِ النَّتْفُ (قَوْلُهُ وَتَنْظِیفُ بَدَنِهِ) بِنَحْوِ إزَالَهِ الشَّعْرِ مِنْ إبْطَیْهِ وَیَجُوزُ فِیهِ الْحَلْقُوَالنَّتْفُ أَوْلَى. وَفِی الْمُجْتَبَى عَنْ بَعْضِهِمْ وَکِلَاهُمَا حَسَنٌ الدر المختار ۶/۴۰۶)
۲-قال العلامه عبد الحی اللکنهوی رحمه الله: هل یجوز قطع شعر العانه بالمقراض؟ الاستبشار هو خلاف السنه ، قال الملا علی القاری فی المرقات : قال ابن ملک : لو ازال شعرها بغیر الحلق لا یکون علی وجه السنه و فیه ان ازالته قد یکون بالنوره و قد ثبت انه علیه الصلاه و السلام استعمل النوره علی ما ذکره السیوطی فی رسالته . نعم ، لو ازالتها بالمقراضه لا یکون آتیا للسنه علی وجه الکمال . والله اعلم کذا فی فتاوی حقانیه ۲/۴۲۱
هذا ما عندی والله اعلم بالصواب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن