پاسخ به شبهاتصحابه و اهل‌بیت

داستان تهمت به ام المومنین عایشه صدیقه رضی الله عنها

حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در هر سفر یکی از همسران خویش را به همراه می بردند در باز گشت از سفری حضرت عایشه رضی الله عنها همراه ایشان بودند و در یکی از استراحتگاههای وسط راه حضرت عایشه از کجاوه ( اتاقکی که بر روی شتر قرار میدادند ) خارج شدند و برای قضای حاجت از کاروان دور رفتند ناقوس حرکت در این بین به صدا در آمد و شتربان کجاوه را بربالای شتر قرار داد غافل از اینکه عایشه در میان آن نیست و ساربان کاروان را به حرکت در آورد .

عایشه رضی الله عنها که برگشت دید که ای داد و بیداد کاروان رفته است چون یقین داشت بدنبالش خواهند آمد در جای خود نشست .

قانون این بود که همیشه پشت سرکاروان و بافاصله فردی حرکت میکرد تا اشیاء بجامانده را جمع آوری کند در آن سفر این وظیفه به حضرت صفوان محول شده بود او وقتی به عایشه رسید گفت ( سبحان الله زن رسول خدا ) و دیگر بدون آنکه کلمه ای بگوید شتر را خواباند تا عایشه بنشیند و دهانه شتر را گرفت و حرکت کرد تا به کاروان رسید اما همین اتفاق ساده سوژه خوبی برای منافقان بود که بگویند بله زن جوان است و مرد جوان و از این حرفها که قلم را نمی رسد که جسارت کند و بنویسد اما حرفها که پخش شد و تا آنکه آیات برائت عایشه در سوره نور نازل شد و درقسمتی از آیات آمد .

(إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ (النور:۱۹)

(آنان که دوست دارند تا فاش شود تهمت بدکاری در بین ایمان آورنده گان برای آنها در دنیا و آخرت عذابی درد ناک است .) درسوره احزاب آیه ۵۸ درهمین رابطه می فرماید .

(وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَاناً وَإِثْماً مُبِیناً) (الأحزاب:۵۸)

(و آنها که آزار میدهند زنان و مردان مؤمن را به تهمت عمل بدی که انجام نداده اند پس بدرستیکه بردوش خود بار گرانی از گناه آشکار و پنهان را نهادند )

بهر حال ما این آیات را نیاوردیم که حضرت عایشه را از زنان مبرا کنیم خوشبختانه در این مورد کسی با ما اختلاف ندارد ما آیه را شاهد آوردیم تا مطلب دیگری از آن گواهی بیاوریم نخست اینرا بگویم که شیعه نیز در اینکه آیات فوق در حق عایشه است با ما متفق است پس توجه کنید خدا چه می گوید .

(وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ)(الأحزاب:۵۸)

(کسانیکه آزار میدهند ( باتهمت زدن ) زنان و مردان مؤمن را )

منظور از مؤمنات در اینجا حضرت عایشه و از مومنین حضرت صفوان است پس خدا که آنها را از زمره مومنین و مومنات می نامد آیا برایمان حقی باقی می ماند

که ایشان را کافریا منافق بدانیم .

یا وقتی در آیات زیر می خوانیم :

(إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ) (النور:۲۳)

( و کسانیکه اتهام به بد کاری میدهند زنان نیکوکار ایمان آورنده بی خبر از همه جای را ، خدا آنها را در دنیا و آخرت لعنت میکند و برای آنها عذابی بزرگ است )

منظور از محصنات غافلات مؤمنات حضرت عایشه است .

پس ما چگونه بعد از آنکه خدا ( جل و علا ) به عایشه لقب های عظیم میدهد .

حی یکیش لقبهاى که اگر یکى از آن در حق هر زنى دیگر نازل مى شد براى افتخارش کافى بود . چگونه بعد از همه اینها به عایشه بد میگوییم ؟

و او را منافقه و مغرض می شناسیم ؟

باز گوئی این ماجرا در قرآن با آیه ای پایان می یابد که اگر مسلمانان با دقت به آن توجه کنند دیگر از میان آنها کسی پیدا نخواهد شد که در حق حضرت عایشه زبان درازی کنند . مگر آنکه بنام مسلمان و در دل منافق باشد . مگر آنکه به قرآن ایمان نداشته باشد آیه می فرماید :

(الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُولَئِکَ مُبَرَّأُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَهٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ) (النور:۲۶)

(زنان نا پاک لایق مردان نا پاکند و مردان خبیث برای زنان خبیث استند و زنان پاک مال مردان پاکند و مردان پاک مال زنان پاک اند آنها برئ اند از آنچه که ( منافقان ) میگویند و برای آنها آمرزش و رزق کریم است )

این آیه یعنی چه ؟ یعنی اگر عایشه خبیث بود باید نصیب خبیث می شد و اگر طیبه و پاک و پاکیزه بود باید حق طیب و پاک میشد و این آیه در باره عایشه است زیرا از برائت او از تهمت صحبت میکند .

خوب آدمهای حسابی ! عایشه نصیب کی بود از لحظه بلوغ نصیب رسول خدا شد و پیامبر در حالی از جهان فانی رحلت نمود که سرشان بر سینه عایشه بود و پس از وفات رسول الله حضرت عایشه تا آخر عمر شوهر هم نکرد و در همان اطاق که ده سال با پیامبر سپری کرده بود باقی عمر را نیز به سر برد و پیامبر در حق او فرموده که ( او زن من در بهشت است )‌.

و این اظهر من الشمس است ، که بعد از خدیجه ، عایشه بیش از زنان دیگر عزیز و مورد توجه پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بوده است .

روزی که افترا زدن به عایشه ورد زبانها شد حضرت عمر رضی الله عنه به حضرت محمد صلی الله علیه آله وسلم عرض کرد .

( یارسول الله تو یادت میآید که یکبار در نماز ، لباست آلودگی داشت و جبریل بتو خبرداد خوب خدائی که راضی نشده آلودگی را در لباس تو ببیند چطور امکان دارد که زنت را ، شریک زندگیت را ، آلوده ببیند و خبرت ندهد .)

حضرت عمر در پایان این جمله فریاد زد .

( هذا بهتان عظیم ) ( این افترائى بس بزرگ است .)

وخداوند (ج) آیه نازل کرد وحرف عمر راتایید فرمود و عیناً تکرار کرد.

آیه آمد که( هذا بهتان عظیم ) سوره النور آیه ۱۶

کجاست عمر تا امروز ببیند که برخى از مسلمین به حضرت عایشه تهمتى بزرگتر از زنا را نسبت میدهند ؟ به ام مومنان اتهام کفر و نفاق و ارتداد میاورند؟ کجاست عمر تا نعره بزند .( سبحانک هذا بهتان عظیم ) سوره النورآیه ۱۶

حالا که او نیست بیایید اى مسلمانان یکصدا براى حفظ ناموس پیامبر بگوییم . سبحانک هذا بهتان عظیم

بعضى از دانشمندان شیعه مثال عجیبى میاورند و مى گویند .

( این تازگى ندارد که زن پیامبرى فاسد باشد بیش از این زن حضرت لوط و زن حضرت نوح نابکار بودند )

آنها در این دلیل تراشى به همان شیوه عجیب یعنى قیاس خود متوسل مىشوند درجواب باید گفت .

( این که حرف نشد ! زن حضرت لوط و نوح فاسد بودند که بودند به زن پیامبر چه ربطى دارد با این استدلال چرا زن حضرت على نباشد ( استغفرالله ) ما الان گفتیم که خدا آلودگى را بردامان پیامبر خویش تحمل نمى کند وبه همین دلیل است که زن نوح را غرق کرد وبرسر زن لوط باران آتش بارید ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

اما با زن محمدصلی الله علیه وآله وسلم چه کرد‍‍‍ ؟ محمد صلی الله علیه وآله وسلم تا لحظه مرگ در اتاق عایشه در کنار عایشه بود خدا در باره زن پیامبر ما جز خوبى نفرموده است . آخر اینها چه وجه تشابهى بین حضرت عایشه وزنان حضرات نوح و لوط یافتند .

حتى ببینید بعد ها وقتى که بین على و عایشه اختلاف بروز کرد و على پیروز شد بر سرزن پیامبر باران آتش نباراند ویا او را غرق نکرد بلکه با احترام تام او را به خانه پیامبر بر گرداند پس این یک قانون کلى است که خبیث باطیب یکجا نمى توانند باشند چنانکه بین لوط بین نوح و زنش و بین آسیه و فرعون جدائى افتاد و اگر تا آخر عمر یکجا بودند این معنى را دارد که یا هر دو پاکند ویا هر دو نا پاک . تا نظر علماى شیعه چه باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
خرید مدرک دیپلم خرید مدرک فوق دیپلم خرید مدرک لیسانس خرید مدرک دکتری خرید مدرک خرید مدرک دانشگاهی قانونی خرید مدرک دانشگاهی مدرک دانشگاهی قانونی مدرک دانشگاهی خرید مدرک معتبر خرید مدرک معتبر دانشگاهی مدرک معتبر مدرک معتبر دانشگاهی مدرک تحصیلی معتبر چگونه مدرک تحصیلی بگیریم از کجا مدرک تحصیلی بگیریم قیمت مدرک تحصیلی سایت خرید مدرک تحصیلی