خانه / فرهنگ و جامعه / فکر و دعوت / نقشه­ های دشمنان علیه اسلام و نتایج آن

نقشه­ های دشمنان علیه اسلام و نتایج آن

پس از کشته شدن عثمان رضی­ الله ­عنه، انگیزه­ های فتنه و توطئه فراهم شد. حوادثی که آتش آن­را عبدالله بن سبأ روشن کرد بیانگر این مطلب است که عبدالله بن سبأ محور اساسی بود که کینه ­توزان، حسودان و منافقان گرداگرد او جمع شدند و پس از اینکه شیخین، این گروه­ها را قبل از او نابود کردند، به دو دلیل دوباره سر بلند کردند:

  • ترس آنها از روبرو شدن با عمر بن خطاب؛ زیرا شیوه­ ی او در منع و نهی را می­دانستند.
  • زیاد بودن تعداد اصحابی که فضایل عثمان را می­شناختند و زبان طعنه­ زنندگان درباره­ ی او را قطع می­کردند که ماجرای دفاع عبدالله بن عمر از ایشان در برابر طعنه­ زنندگان و دروغگویان، استدلال و سخن ما را تایید می­کند، اما تمام مردم مانند ابن عمر نبودند. عزت علی عید عطیه: البدعه ص ۵۶

روند این بحث و هدف ما از این تحقیق، اجازه نمی­دهد تا تمام افتراهایی که به عثمان رضی ­الله ­عنه زدند بیان کرده و از ایشان دفاع کنیم. کتاب نظام الخلافه فی الفکر الاسلامی – ط دار الدعوه، اسکندریه.

و تنها به بیان موضوع کفایت می­کنیم. شخصی که در کتب تاریخ تحقیق و جستجو می­کند، می­تواند بدون غرض­ورزی این موارد را در کتاب­های تاریخی بیابد و بر دسیسه­های از پیش آماده­ی آنان اطلاع یابد که مشهورترین آنها نوشتن کتابی از زبان عایشه رضی­الله­عنه می­باشد که چنین جلوه می­دهد که این ام المومنین بود که به آنها دستور خروج بر علیه عثمان را داده است.

سپس عثمان رضی­ الله ­عنه از خود در برابر تمام افترائات و تهمت­ هایی که به او زدند، دفاع کرد و مشورت برخی صحابه مبنی بر کشتن آنها در راستای ریشه­ کن شدن آتش فتنه را نپذیرفت و وفدها را به سرزمین­های ­شان بازگرداند. اما پس از تظاهر به بازگشت، به این بهانه که نامه­ای منتسب به عثمان رضی­ الله ­عنه را دریافتند که به امیر هر شهر دستور کشتن آنها را می­دهد به مدینه بازگشتند. اما عثمان رضی ­الله ­عنه از این نسبت­ها پاک و بری بود. در این هنگام محمد بن سلمه با آنها مناظره و صحبت کرد و آنها برای بار دوم تظاهر به بازگشت کردند اما دیری نپایید که به مدینه برگشتند. از جمله موارد و دلایلی که بر حرص و طمع عثمان بر وحدت مسلمانان و دور نمودن فتنه­ ها دلالت دارد، این است که ایشان قبل از مناقشه و دفاع از خود، دلایل آنان را با دلیل جواب گفت و موضع سالم و شخصیت استوار خود و حرص بر قانع شدن و قانع کردن را آشکار نمود. اما هیچ­یک از صحابه گمان نمی­برد که این فتنه به قتل عثمان بینجامد و این خود نتیجه ­گیری ما را تقویت می­کند.

شهادت عثمان رضی ­الله ­عنه پیامدها و مشکلات زیادی را برای امت اسلامی به دنبال داشت و پس از آن بود که حرکت رو به جلوی اسلامی رو به سقوط نهاد و امت اسلامی از درون ضربه خورد. به همین دلیل گمان می­کنیم اگر بگوییم علت این حوادث دست­های پشت پرده بوده که با زیرکی تمام بدان پرداخته است، اشتباه نکرده­ایم که برای این دست­ها فرصتی مناسب که از قبل به دنبال آن بودند، پدید آمد تا اهداف شوم خود را عملی سازند. هدف اول آنها، به وجود آوردن شکافی بزرگ بود که چون به این هدف رسیدند، به وجود آوردن فتنه ­ها، امری سهل و آسان گشت و جنگ و درگیری میان مسلمانان شعله­ ور شد. و از زمانی که شرارت ابتدایی بر پا شد، نتایجی که به دنبال آن بود محقق شد و آتش بزرگ از شعله­ های کوچک به وجود می­آید.

این را در رد کسانی می­گوییم که منکر وجود شخصیتی به نام عبدلله بن سبأ یهودی هستند. کسی که با دشمنی و کینه ­توزی با اسلام روبرو شد. و یا به کسانی می­گوییم که این حوادث سخت و بزرگ و نسبت دادن آن به یک شخص را دور و غیر قابل باور می­دانند. فعلا تصدیق و باور اینکه تنها یک نفر در پشت این ماجراها است سخت است اما به نظر ما دسیسه­ ای بزرگ و چند جانبه، پشت این ماجرا است به ­گونه ­ای که افرادی خود را در بین دسته ­های مردمی در شهرهای مختلف جا زده و در مورد اقدامات خلیفه شروع به شایعه پراکنی می­کردند. اما با  روشن شدن موضع درست عثمان رضی ­الله ­عنه و به طول انجامیدن محاصره­ ی منزل ایشان بیش از یک ماه، بر قتل ایشان پافشاری نمودند و در نهایت با غرور و تکبر، عثمان رضی­ الله ­عنه را به هنگام تلاوت قرآن به شهادت رساندند.

درحقیقت نقش عبدالله بن سبأ اداره ­ی شبکه­ ی منافقین و دشمنان و پراکندن فتنه ­ها و آشوب­ها در عالم اسلامی بود، دسیسه ­ای که هیچ­گاه متوقف نمی­شود.

دکتر زغبی این توطئه­ ها را به این صورت خلاصه نموده است:

توطئه ­های سری و مجالس مخفی (ماسونی) در درون سبأیت به وجود آمد و برای جلوگیری از  دعوت اسلامی طرح­ریزی کردند. و از عهد عمر رضی­ الله ­عنه فرقه ­هایی برای نابودی مدینه­ ی منوره به سختی می­کوشیدند و در جامعه­ ی اسلامی چنانکه عادت آنها است، نفوذ کردند و شاگردان عبدالله بن ابی بن سلول از تمام عناصر برای تخریب دعوت اسلامی از جمله قومی­گرایی استفاده کردند و به این ترتیب فیروز فارسی و هرمزان توطئه­ ی قتل عمر بن خطاب را طرح­ریزی کردند و چنین علیه عثمان بن عفان شورش کرده و به همین صورت عده­ ای علی بن ابی طالب را اله خواندند.

در نهایت می­گوییم: «موسسان و به وجود آورندگان فتنه و دست­پروردگان آنها خود را به مردم به عنوان مسلمان معرفی می­کردند ولی درحقیقت یهودی هستند یعنی جاسوسانی در میان مسلمانان زندگی­ می­کنند، تهمت می­زنند، گروه ­های مختلف را به وجود می ­آورند و کنفرانس­ها و جلساتی نیز تشکیل می­دهند.». ماسونیه فی العراء، ص ۲۳۴ موسسه الزغبی ۱۳۹۵ هـ/۱۹۷۵م.

درباره ی اصلاح نت

همچنین ببینید

چگونه رسانه های جهانی ما را گوسفند فرض میکنند🐑

🔹برای اینکه بفهمید که ما را چقدر ساده فریب میدهند فقط بیان کردن دو عبارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *