Uncategorized

یهودیت یا آیین یهود

یهودیت یک آئین توحیدی بوده که در حدود۱۳۵۰ سال پیش از میلاد توسط یکی از پیامبران اولوالعزم بنام حضرت موسی بن عمران که از نژاد بنی اسرائیل بودبر جهانیان عرضه شد .

  گر چه در اساس ،آئین مذکور بر پایه توحید و یکتاپرستی استوار بوده ، اما در اثر تحولات و تحریفاتی که در کتاب مقدس یهودیان صورت گرفته ، توحیدی ماندن این آئین به چشم نمی خورد و یا به شدت کم رنگ شده است .[۱]

پیروان این آئین آسمانی را یهودی، موسوی ، کلیمی یا  بنی اسرئیل می نامند .

   بنی اسرائیل ( فرزندان یعقوب) حدود دو قرن و نیم زیر سلطه فراعنه مصر ، با وضعیت بسیار رقت باری به سر بردند تا اینکه حضرت موسی(ع) دیده بر جهان گشود.[۲]

یهود یا بنی اسرائیل یکی از فرق اصلی تشکیل دهنده اهل کتاب به شمارمی آید .

  درقرآن کریم ازیهود،باعناوین «الّذین هادوا»[۳]و«بنی اسرائیل»[۴]یادشده است، ضمن اینکه واژه«الیهود»هشت بار(یک بارهم کلمه یهودی)درآن ذکرشده است.

  ارتباط یپامبر با یهود از پیچیده ترین روابط آن حضرت  با گروه های جزیره العرب به شمار می آید ، یهودیان   علی رغم اطمینان قلبی نسبت به رسالت رسول[۵]، همواره کارشکنی کرده اند .

قرآن کریم یهودراسرسخت ترین دشمن مؤمنان معرفی کرده است[۶].

منابع اعتقادی و رفتاری یهود

    منابع اعتقادی ورفتاری یهودیان عبارتست از:عهد قدیم، تلمود و پروتکل های حاکمان صهیونیستی .

 

 

عهد قدیم عبارت است از :

الف)پروتکل های حضرت  موسی و اسفار پنج گانه .

ب) سفر تاریخی که دوازده سفر است .

ج) اسفار سروده ها یا اشعار، که عبارتند از مجموعه ای از موعظه ها و اشعار و تعدادشان پنج تاست .

د)سفر انبیا ، اسفار هفده گانه انبیا هر کدام  به سرگذشت یکی از انبیای بنی اسرائیل ( بعد از موسی و هارون)اختصاص دارد.[۷]

   در مورد نسبت دادن عهد قدیم به حضرت موسی باید گفت: هر محققی که درباره عهد قدیم به کاوش پرداخته به این نتیجه دست یافته که عهد قدیم با تورات اصلی که حضرت موسی(ع) بصورت وحی دریافت نموده تفاوت دارد[۸].

درصدر پژوهشگران و کاوشگران درباره عهد قدیم ، کشیشان کلیساهای کاتولیک قرار دارند که به وجود اموری باطل در آن اعتراف نموده اند[۹].

   فیلسوف یهودی «سپینور» می نویسد : حضرت موسی اسفار پنجگانه را تألیف ننموده بلکه آنها را شخصی برشته تحریر درآورده که قرن ها بعد از او زیسته است[۱۰].

ابن حزم اندلسی کتب مقدس یهودیان رادروغ دانسته و می گوید:هر شخص محقق و دارای بینشی ،اطمینان پیدا خواهد کرد که عهد قدیم و تورات کنونی دروغی بیش نیست برخدا، ملائکه وانبیای الهی[۱۱].

 

 تلمود

    عبارت است از مجموعه ای احادیث شفاهی که پس از نزول تورات و در اثر تحقیق ، مطالعه و باز بینی اسفاری که از طرف یهوه آمده است،به ثبت رسیده است[۱۲]. تلمود در میان یهودیان ازجایگاه ومنزلت رفیعی برخورداراست به گونه ای که در برخی موارد حتی آ نرا   بر تورات نیزبرتری می دهند[۱۳].

مواردی از محتویات تلمود :

 *گفتار خاخام از رفتار انبیا برتر است .

 *هر کس تورات را بدون تلمود بخواند کافر است .

 *آموزه های خاخام (حتی با دستورمستقیم خدا) تغییر ناپذیرند .

 *ترس از خاخام به منزله ترس از خدا است .

 *رحم و شفقت نسبت به دشمنان(یهود) جایز نیست .

 *کشتن غیریهودیان توسط یهودیان مقتضای عدل الهی است[۱۴].

   زمانی که برای اولین بار تلمود در بین مردم منتشر شد،مسیحیان به خیابان ها ریخته و در گیری های خونینی دراروپا،ایتالیا،بریتانیا،فرانسه،اسپانیاوروسیه به وقوع پیوست و کشیشان مسیحی فتوای سوزاندن آن را صادر کردند.نارضایتی مسیحیان از محتوای تلمود باعث شد که جنبش های اصلاح طلب، موارد متضاد با آئین مسیحی را حذف نمایند[۱۵].

 

 پروتکل های حاکمان صهیونیست

   پروتکل ها عبارتند از مجموعه ا ی از مبادی اساسی ، استراتژیک و ثابت که همه کارها و برنامه ریزی های یهودیان با الهام از آن انجام می گیرد[۱۶].

   بااندک دقتی،ارتباط میان پروتکل هاوتلمود باسازمانهای فاشیستی ومخوف فراماسونری بوضوح احساس می شود. توجه به عبارت های زیر ( که از پروتکل ها گرفته شده) ارتباط فوق را تأکید و تقویت می نماید :

 *مابرگزیدگان خداییم تابرزمین حکمرانی کنیم .

 *وظیفه اساسی ماعبارتست ازنابودی تمام اعتقادات دینی.

 *غیر یهودیان بسان گله گوسفندی هستند که ما مانند گرگها برآن تسلط داریم.[۱۷]

   تاریخ نگارش پروتکل ها به اواخرقرن نوزدهم میلادی برمی گردد،درابتدا بصورت اسنادی محرمانه نگه داری می شد تااینکه برای اولین بار سال ۱۹۰۵ میلادی در روسیه به چاپ رسید وسپس ترجمه آن به زبان های متعدد چاپ و به بازار عرضه شد[۱۸].

   دلایل و تحقیقات گوناگونی مبنی بر نسبت پروتکل ها به یهودوجوددارداز جمله تحقیقی از طرف روزنامه نگار انگلیسی «فکتور مارسون» و «هنری فورد»[۱۹].

   ازصفات یهودیان می توان خودخواهی ،دشمنی باپیامبران وتبهکاری رانام برد،که درقرآن بدانهااشاره شده است[۲۰].

 

منابع :

۱٫حسین قرنی ، موازنه بین ادیان چهارگانه ، ص ۳۳ .

۲٫ همان،ص ۳۴٫

۳٫سوره جمعه ،آیه ۶٫

۴٫ سوره بقره آیه۴۰٫

۵٫ سوره بقره ، آیه ۱۴۶٫

۶٫سوره مائده ، آیه ۸۲٫

۷٫ مصطفی حلمی ،الاسلام و الادیان دراسه مقارنه ، ص ۱۵۳٫

۸٫ همان، ص ۱۵۵٫

۹٫ همان، ص ۱۵۶٫

۱۰٫ همان.

۱۱٫همان،به نقل از،ابن حزم،الفصل فی الملل والنحل والاهواء،ج۱،ص۱۱۶٫

۱۲٫ محمد جابر عبدالعال ، فی العقائد و الادیان ، ص ۲۱۸٫ 

۱۳٫ انورالجندی ، المخططات التلمودیه الیهودیه الصهیونیه ، ص ۱۱٫

۱۴٫ مصطفی حلمی ، الاسلام و الادیان دراسه مقارنه ، ص ۱۷۷٫

۱۵٫ محمد علی البار،المسیح المنتظر و تعالیم التلمود ، ص ۵۶٫

۱۶٫ فؤاد عبد الرحمن الرفاعی ، حقیقه الیهود ، ص ۲۷٫

۱۷٫محمد خلیفه التونسی ،الخطرالیهودی و بروتوکولات حکماء صهیون، ص ۱۴۵،۱۸۴،۱۷۲٫

۱۸٫ همان ، ص ۱۵۷٫

۱۹٫ مصطفی حلمی ، الاسلام و الادیان دراسهمقارنه، ص ۱۸۵٫

۲۰٫ سوره مائده،آیه۱۸،۶۴؛آل عمران،آیه۲۱٫

 تحقیق و نگارش : رسول رسولی کیا- مهاباد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن